Brev:
8 mdr pige vil kun tage flydende kost
8. marts 2004
Alder:
8 mdr.
8 mdr pige vil kun tage flydende kost
Kære netsundhedsplejerske
Jeg har en datter på 8 måneder som vi har problemer med at få til at spise andet end flydende kost.
Hun startede på grød ved 4 mdrs alderen, hvilket gik fint og hun spiste hvad vi serverede. Da hun blev 6 mdr blev hun syg og siden har hun nægtet at spise andet end hvad der kan serveres i en sutteflaske.
Efter aftale med vores sundhedsplejerske gav vi hende en 14 dages pause hvor vi kun gav hende flaske og forsøgte så igen at starte med grød.
Nu er hun 8 måneder og det er en kamp at få noget som helst i hende der skal serveres med en ske.
Indimellem vil hun godt smage brød med leverpostej, smøreost m.m.. Hun kan godt lidt banan, agurk og rød peber, men det må ikke moses og serveres med ske.
Hun smager også vores aftensmad, men det er ikke noget der interesserer hende særlig meget, men nogengange vil hun gerne have kartofler og gulerødder i små stykker og kød.
Vi kan ikke mose og servere med ske, da hun så fuldstændig nægter at spise, men vi kan godt made hende med små stykker med fingrene, hvis hun har lyst, men det er altid kun 3-4 bidder så er det slut.
Hun er lige startet i dagpleje og vi håber at det måske hjælper at hun er sammen med andre børn.
Hun er et meget aktivt barn der kravlede efter 7½ måned og hun rejser sig ved møblerne på egen hånd.
Har du nogle gode råd? Vi kan ikke komme videre.
Hilsen
Den desperate mor